Quantcast
Browsing latest articles
Browse All 10 View Live

Kreta, Onsdag 16/7: Dagen vi balanserade och väntade regn

Fortsättning på Kretadagboken Dag 11 Oj.. idag var det MOLN på himlen. Hmmm… En brandhelikopter roade sig även med att flyga fram och åter till havet och fylla sin sån där vattenbehållare. Så någon...

Clik here to view.

Kreta, Torsdag 17/7: Dagen ett mord skedde på vår balkong och jag var på...

Fortsättning på Kretadagboken Dag 11 Jag gick som vanligt för att dra upp jalusiet till balkongen i bus sovrum när vi vaknat. Men jag studsade högt när jag gjorde det. För på utsidan av myggnätet satt...

Kreta, Fredag 18/7: Dagen vi var lata och knappt gjorde nånting alls

Fortsättning på Kretadagboken Dag 12 Efter en, som vanligt, härlig frukost, tog vi vår matsäck på ryggen och promenerade iväg till ”stranden med stora vågor”. Alltså en promenad lite bortanför där folk...

Min sötnos

Måste bara visa en helt underbar bild jag tog på min bus i Grekland nu i Juli. (om jag får säga det själv – och det får jag. Det är MIN blogg!) Visst är den fiiiin? Jag blev väldigt nöjd både med...

Clik here to view.

Kreta, Lördag 19 Juli: Dagen vi bara var…

Fortsättning på Kretadagboken Dag 13 Efter som det bara är att inse faktum – årets tripp till Grekland lider mot sitt slut – använder vi sista dagarna till att… Ha SEMESTER. Vi gör ingenting helt...

Grekisk vardag – första fotona

Jag tog en serie bilder med grekiskt vardagsliv den 13 dagen av vår Greklandsresa och dessa är några av dom. Den väldigt tjocka tanten satt varje dag och sålde nån viktvara under ett stort...

Grekisk vardag – hamnbilder

Grekisk vardag 2008. Fler bilder från en fotorunda i Georgioupolis, Kreta, den 13 dagen av sommarens resa. Jag gillar att fota i hamnarna när vi är i Grekland. Där är det alltid aktivitet. Utom just...

Grekisk vardag – sista bilderna

Sista bilderna av serien med vardagslivet i Georgioupolis, från Kretaresan i sommar. Jag gillar den översta bilden bäst. Den lilla farbrorn med stegen ger  liv i bilden. Var ska han med stegen...

Clik here to view.

Kreta, Söndag 20 juli: Dagen vi köpte färsk bröd åt ankorna samt utfodrade...

Här kommer en fortsättning på Kretadagboken Dag 14 Efter avslutad frukost roade jag mig med att vika alla kläder som vi inte skulle använda mera. Och så passade jag på att sortera bort all smutstvätt...

Kreta, Måndag 21 juli: Dagen vi åt pizza på flygplatsen och sov i mjuka sängar

Fortsättning på Kretadagboken Dag 15 Klicka på de små bilderna. Det är två panoramabilder tagna från balkongerna på hotellet. Den första är baksidan och den andra framsidan. När jag tog min superkorta...